Program Lengkap Pengurusan Berat Badan

Untuk Keterangan Lanjut dan Rundingan Sila Hubungi :

HP (sms) : 013-4208013 (Sal)

019-5186436 (Hanim)

E-mail : diet_alpha76@yahoo.com.my



Sunday 30 December 2012

KENAPA PERLU KURANGKAN KARBOHIDRAT???



Tujuan utama mengurangkan pengambilan karbohidrat adalah untuk mengurangkan tahap gula di dalam darah. Apabila kandungan gula di dalam darah berkurangan, penghasilan insulin juga berkurangan. Jadi badan anda akan menggunakan lemak yang tersimpan sebagai tenaga dan penurunan berat badan akan berlaku...faham tak??tak faham sila tanya cikgu Sains anda..

Gini aje..bila kita tak ambil karbohidrat, badan kita otomatik akan guna lemak-lemak dalam badan hasil memakan nasi yang super banyak dulu-dulu sebelum berdiet dengan ALSD2 untuk ditukar kepada tenaga. Sebab tu la kita kena kurangkan karbohidrat terutamanya dari nasi, roti dan mee..ambil sumber karbo dari sayuran..yer kawan-kawan sayur pun ada karbohidrat tapi dalam jumlah yang sedikit sahaja..kalau kita makan juga nasi dll sumber karbo, lemak dalam badan kita yang disayangi sekian lama tu tak akan hilang..badan pun tak kurus-kurus..

Kalau kita dah faham konsep pembakaran lemak-lemak tersayang tu dengan betul maka sangatlaah senang untuk kita berdiet dengan ALSD2..makin lama berdiet kita akan fikir dulu sebelum makan.."Eh kalau aku makan nasi, aku kena buat kerja banyak supaya ia tak jadi lemak..aku ni plak malas nak kerja banyak2 so elok aku makan protein dan sayur jee..karbo ia sikit ja..so lemak tak terkumpul lah dalam badan aku dan aku menten selim jee..."...kan...ia berlaku kepada saya dan anda2 juga yang berALSD2..

Kalau masih tak berapa nak faham jangan malu2 segan2 nak tanya kitorang yer..

No comments:

Post a Comment