Program Lengkap Pengurusan Berat Badan

Untuk Keterangan Lanjut dan Rundingan Sila Hubungi :

HP (sms) : 013-4208013 (Sal)

019-5186436 (Hanim)

E-mail : diet_alpha76@yahoo.com.my



Thursday 17 January 2013

TIPS SEBELUM BERDIET

Hai semua…macam mana diet? Ok ke ko? Ekekeke..harap-harap semua ok la ye..emmm....cakap pasal diet ni..kawan-kawan dan pelanggan-pelanggan saya selalu bertanya macam mana saya boleh kurus macam sekarang ni...so hari ni saya nak kongsi sedikit tips yang saya guna sebelum berdiet dengan SDII & ALSDII..meh kita tengok..

 1) Penuhkan ilmu di dada – ya..sila penuhkan diri anda dengan maklumat-maklumat berguna seperti tips kesihatan, cara bersenam yang betul, what’s do and don’t semasa berdiet and everything berkaitan cara nak turunkan berat badan…ramai yang tidak berjaya adalah disebabkan oleh faktor ni..
     contoh : “Yeay!! Hari ni saya berjaya tak makan nasi..saya makan roti jeee..” … ­­--__-- “ emmm…

2) Pasang niat – “Sahaja aku nak kurus supaya ex aku merana bila tengok aku nanti”…ekekeke...ni contoh je tauuu...kalu nak buat pon boley jugekkk!! Hehehe..tapi di ingatkan niat haruslah baik..supaya lebih berkat apa yang kita lakukan tu..

3) Beri tahu kepada keluarga yang kita dah nak start diet – supaya tak de la sesiapa yang slamba makan depan kita kan…kira bagi moral support la tu..

4) Beri tahu pada kawan-kawan  atau orang sekeliling – bila mula berdiet saya suka bagitau kawan-kawan, sebab kalu tak kurus nanti diri sendri yang malu..hehehe...kira macam pemangkin semangat la..tips ni optional..kalu tak yakin jgn bg tau k..

5) Fahami bagaimana produk berfungsi – semasa pengambilan ALSD2 anda perlu mengamalkan diet rendah karbohidrat..jadi kurangkan pengambilan karbohidrat anda sehingga kurang daripada 35g..tolong akur ye..

6) Detox – Kalau rajin boleh buat detox..saya tak rajin..huhuhu..nak tau camne nak detox? Nanti saya cita next entry..

7) Idola – set kan dalam minda, anda nak kurus, cantik & sihat macam siapa…saya nak kurus and fit cam Megan Fox..ekekeke...berangan tahap melampau! Tak pe..motivasi tu..huhu..

Tu antara tips yang  saya guna sebelum berdiet…harap dapat membantu anda semua ye..jumpa di entry seterusnya TIPS SEMASA BERDIET!!!..ok bye…

xoxo..Hanim Isa...



No comments:

Post a Comment